четвъртък, 5 януари 2012 г.

Супа топчета


Тази супа присъства във всеки домакински рецептурник. В повечето рецепти е с ориз, но ние не обичаме и слагам фиде. Любимата супа на дребосъците, а и не само:). Освен това ще ви споделя един лесен начин за оформяне на топчетата:), случайно измислен от моя малък асистент:)


Продукти:
200 гр кайма
малко ориз, слагам около 1 с.л.

брашно за овалване на топчетата

1 глава лук
1-2 моркова
1/4 глава целина
1/4 пащърнак
1 - 2 картофа
черен пипер
сол

фиде, около 1 шепа

магданоз


за застройката:
100 гр кисело мляко
2 яйца



Приготвяне:
Омесете каймата, ориза, черен пипер,сол и 1 белтък /от яйцата за застройката/ и направете малки топчета.
Може да направите от каймата нещо като тънък колбас, с ръце го оформете много тънко, да стане като пръчица:).
Нарежете го на малки топчета.
Овъргаляйте ги в брашно.
Използвам готварски съд Цептер TF 037 - 20, с вместимост 3,7 л, 20 см. Налейте вода до означението. Сложете съда Цептер на котлона с подсолена вода да заври. Намалете котлона и пуснете топчетата вътре.
Добавете нарязаните зеленчуци и оставете да се вари на средна температура, под капак, до готовност, около 1/2 час. Добавете фидето и оставете да се свари.
Отстранете от котлона и направете застройката:
Разбийте яйцето, жълтъка и киселото мляко. Започнете да добавяте по малко от горещата супа към застройката. Разбивайте с вилица непрекъснато. Когато сте добавили полувината течност, изсипете я към супата в тенджерата и разбъркайте. Поръсете с магданоз.



6 коментара:

  1. КАНДИ, класика супичка.... и много уважавана от нашето семейство.
    Твоята изглежда страхотно ,и снимките ти са прекрасни.....
    Много лесен начин за правене на топчета ,браво на малкият ти асистент.
    Да го поздравиш непремено за идеята.:)
    Поздрави и прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
  2. Канди, не почиваш ли,момиче! Изумяваш- ден през ден вкусно. Днес и много класическо, с което ми напомняш, че отдавна не съм правила супа топчета, а малкия обича. Тъкмо имам размразена кайма. А от снимките личи,че е много вкусна.
    Поздрави и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  3. И аз това се чудя-ти не спираш да правиш вкусотии-по няколко на ден-браво!А супичка обичам и аз-сипвам си за обяд....
    Приятен ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ви:)! Ах вие, кой ми го казва само:) Разнасяте всекидневно прекрасни вкусни аромати в интернет пространството:) Аз по стечение на обстоятелствата имам много свободно време, което посвещавам на хобито си:) и на малката прекрасна причина за това - моето дребосъче:). Прегръщам ви и ви желая прекрасен слънчев ден!:).

    ОтговорИзтриване
  5. Да ти кажа, тази супичка е най - любимата на моите деца. Толкова често си я приготвяме, че ми се струва, че винаги в хладилника ми има по една останала купичка. Но да си призная не съм я публикувала. Твоята е толкова апетитан, пълен разкош.
    Прегрътки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, как така не си я публикувала, веднага да я публикуваш! :) Нали така се запазват рецептите! Благодаря ти, за милите думи!

      Изтриване