петък, 27 януари 2012 г.

Вариант на Тирамису и награди

Начина на поднасяне е по съвет на Влади, от книгата Време за готвене

От доста дълго време отлагам тази публикация. Не защото не ми се занимава, напротив. Истината е, че съм малко притеснена, първо от факта, че получих толкова много награди, от всички вас, и второ от споделянето на лични неща за мен:), и трето избирах подходящия десерт:)!
Преди да започна искам да благодаря на всички вас за уважението ви към мен! Това го ценя, много! Въпреки, че съм от скоро във вашите среди се чувствам изцяло в свои води, благодарение на вас!
Ще започна със наградите, десерта ще го оставя за десерт:).






Тези две награди получих от:
Дени
Роси
Зиче
Ивана
Яна
Мони
Диана
Ели

Еми
Маги
Бубу

А тези от 
Еми
Лина











Условията:

Трите стъпки за приемане на The Versatile Blogger Award са:

1.Благодарете на този, който ви дава наградата и линкнете блога му!
2.Номинирайте 15 блогъра за наградата и ги информирайте за това!
3.Споделете 7 неща за себе си!

Изпълнението:

1. Мисля, вече споделих, но отново голямо Благодаря!

2. Трудно ми е, много трудно, има повече от 15 блогъра на които искам да я предам. Освен това получих наградата от няколко места, така, че ако смятаме трябва да я предам на повече от 15:). За това ще я предам на всички приятели на My candy kitchen, които може да видите тук:
награда за приятели, линка ще ви отведе към друга награда:)
Получи се малко лабиринт:).

Най-вече! Моля всеки , който си няма такава награда да се счита задължен от мен да я приеме, иначе ще се разсърдя, да знаете, хапвали ли сте кисел бонбон:)!

3. За мен!

- От много време ми залепиха името Бонбон и аз така свикнах с него, че ми е странно като чуя собственото си име:)! Ето откъде е името и на блога:).

- От известно време ме сравняват и с феичката Зън-зън, ако не сте гледали за Камбанка ще поясня: тя е фея сръчковка, която умее много неща, но е импулсивна, все бърза, често пърха до тавана и е чаровна!

- Обичам да пътувам до интересни места. За мен най- добрата терапия е разходка сред природата, обожавам подаръци от сорта на мидички, камъчета и разни такива природни неща, защото са уникални, не могат да бъдат имитирани. Удивлявам се на всяка природна забележителност!

- Обичам да готвя, да експериментирам.

- Обожавам разни джунджурийки за кухнята. При всяка възможност си купувам нещо.

– Обичам истината. Никога не лъжа. Може да премълча нещо, но ако ме питат ще си кажа всичко. Очите ми са такива, издават ме. Дето се казва да четеш в очите на човек. Възпитавам и децата си така.

- И седмото нещо, което ще споделя е, че от няколко месеца открих прекрасни приятели във ваше лице. Щастлива съм от факта, че срещнах чудесни хора, прекрасни кулинари и най-вече приятели!



Условията за The Liebster Blog Award:

1. Линкнете сайта на блогъра, който ви е номинирал
2. Сложете наградата в блога си!
3. Изберете 5 други блогъра, на които да я предадете!
4. Посетете блоговете им и ги информирайте

Изпълнението:
1. Вече изпълнено:)
2. Също!
3. Отново: Предавам наградта на всеки, който я няма и на всички приятели на моя блог! Задължени сте да я приемете, за да не ме ядосате:).
4. Посещавам ви всяка сутрин с кафето, винаги, когато забележа нова публикация, а за инфото, вие вече сте информирани от този пост!

Ох, изпотих се! Толкова труден пост не съм писала. Получи се нещо като телеграма: кратко, точно, ясно:):):) Надявам се да съм спазила всичко, за да не ми отнемат наградките!:)

А сега към десерта, с който искам да ви почерпя скъпи мои приятели:

Тирамису

Това поднасяне видях в гугъл изображения, в италиански сайт.

Едно от най- знаменитите италиански ястия.
Според една от най-разпространените легенди, този десерт за пръв път е бил приготвен в Сиена (Италия) в чест на гостуването на тосканския херцог Косимо Медичи ІІІ.
Другата версия пък го свързва с венецианските куртизанки. Те обичали да похапват от него, за да имат сили за любовни преживявания през цялата нощ.

Тази рецепта не е класическа, а е по-скоро вариант на Тирамису. Тук някои от продуктите са заменени.

За приготвянето му са необходими задължително сигурни пресни яйца.
/ако нямате такива, направете го без яйцата!/. Може да замените жълтъците с 1 кутийка "крем пудинг - жълт", от тези готовите, които продават в магазините при млеката, а белтъците с 200 гр. подсладена сметана, разбита.
Моята рецепта е от приятелка, която ми я даде преди 7 години.



Продукти:
4 яйца
7-8 с.л. захар
24 бр. Бишкоти от твърдите
500 гр сирене маскарпоне
1 ч.ч. кафе
100 мл десертно червено вино / ако не обичате алкохол сложете 1 ч.л. ром/
какао за поръсване



Приготвяне:
Разбийте жълтъците със захарта докато избледнеят.
С дървена лъжица прибавете маскарпонето. Разбъркайте до еднородност, ако стане на бучки, разбийте с миксер.
Разбъркайте до получаване на пухкав гладък крем.
В отделна купа разбийте белтъците на сняг/ или сметаната/ и ги добавете внимателно към другата смес. Разбърквайте чрез метода обръщане/ загребва се от сместа и внимателно се обръща/.
В купа смесете кафето и алкохола и топете бишкотите за кратко/ много бързо поемат/.
Наредете ги в продълговата тавичка на един ред 12 бишкоти..
Върху тях изсипете полувината крем.
Наредете втори пласт бишкоти и отгоре изсипете останалия крем.
Изравнете с нож или шпатула.
Наръсете през сито/цедка/ с какао на прах.
Покрийте тавата с прозрачно фолио и я оставете в хладилник поне за 7-8 часа.
Режете на правоъгълни парчета и при поднасянето отново наръсете с какао.

20 коментара:

  1. Поздравления от сърце за наградите, Кате! Заслужени са всички до една и със сигурност ще получаваш още занапред! Много позитивна, мила и сладка :) си!
    Тирамисуто си го взимам, любимо ми е, а поднесено от теб е още по-желано. Прегръдки с пожелания за прекрасен ден! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Канди, радвам се че те открих , а от споделеното ,че те опознах макар и малко :)! Чудесна си !
    А тирамисуто е страхотно :), наистина думата'' tirami su'' в буквален превод означава ''вдигни ме нагоре '' :))!
    И честити ти награди ,мила ! Напълно заслужени , радвай им се :)!
    Чаоооо, прегръдки от мен с пожелание за хубав ,снежен уикенд :*!

    ОтговорИзтриване
  3. Бонбонче - честити награди! Много се радвам, че красят едно от любимите им блогчета :) Открих много неща, по които си приличаме, а Зън-Зън определено ти приляга :) Грабвам веднага чинийката с тирамисуто - преди някой да ме е изпреварил :)
    П.П. Хареса ми поръсването и отпечатъка в какаото и черешката :) Много идейно!

    ОтговорИзтриване
  4. Бомбонче, сега разбирам защо така ти казват:)Ми то си е така виж какви неща си публикувала по горе.
    Тирамисуто е трепач от всякъде!!!
    Много те харесвам и ти пращам прегръдки.

    ОтговорИзтриване
  5. Candy, възхитително ти е тирамисуто!! Явно сме били на сходна вълна с теб тия дни :)... Ама какво само ти е пухкаво и кокетно - представям си само колко е вкусно!!! При мен бишкотките ме изложиха, че нямаше от моите си и се наложи да взема някакви, дето се оказаха жилави :))

    Прекрасен петък ти желая :) и вкусни събота и неделя :)

    ОтговорИзтриване
  6. Кенди, страхотен и много любим десерт!
    Беше ми интересно да прочета още нещо за теб!
    Прегръдки и пожелания за хубав ден*)

    ОтговорИзтриване
  7. Честтити награди! Тирамисуто е страхотно, начинът на поднасяне също много ми хареса:)

    ОтговорИзтриване
  8. Страхотно сладкишче си забъркала! Изглежда превъзходно, а сигурно е и толкова вкусно! Много, много усмихнат ден ти желая и благодаря за наградата! Веднага си я закичих.

    ОтговорИзтриване
  9. Тирамисуто ти е много апетитно, а не се съмнявам че е и вкусно! Заповядай при мен за награда - http://magi-bg.blogspot.com/2012/01/blog-post_27.html

    ОтговорИзтриване
  10. Честити награди, Бонбонче :)
    Тирамисуто ти е бомбастично! Много красиво си го поднесла :)

    Прегръдки :)

    ОтговорИзтриване
  11. Un tiramisú perfecto una delicia tentadora,me comería varios cuadrados,abrazos y abrazos.

    ОтговорИзтриване
  12. Страхотно тирамису! Един от най-любимите ми десерти за вечни времена :-)! Кухненските джунджурии и аз много обичам да ги купувам, с повод и без повод, и вече нямам място по чекмеджетата за тях :-)!
    Хубави почивни дни, Кенди!

    ОтговорИзтриване
  13. Бонбон,

    тирамисуто ти изглежда съвсем истинско:))))
    Мнооогоо ми се иска сега да имаше едно пред мен;)
    Честити награди!
    И аз се радвам, че те открих в пространството;) И обичам джунджурии;)
    Хубав снежен уикенд ти желая!

    ОтговорИзтриване
  14. Радвам се, че ви харесва почерпката, доста дълго се чудех каква точно да е! Не е шега работа да се представяш пред фууд блогъри!:) Щастлива съм и ви благодаря, вие си знаете за какво:)!

    ОтговорИзтриване
  15. Драго ми е да се запознаем Бонбон :))) Тирамисуто е чудо, че и награда, какво му трЕбе на човек в това снежно време :))) Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  16. Този десерт изглежда много съблазнително!:)Един от любимите ни:)Поздрави за наградите:)Весел уикенд ти желая:):):)

    ОтговорИзтриване
  17. Обожавам Тирамису, това е любимият ми десерт и винаги си го хапвам с удоволствие. А твоето изглежда ... как да кажа...."изяж ме" :))))). Поздравления!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  18. Ех, какво съвършенстово си съторила!Златни ръце имаш поздравления!Благодаря за наградата!Успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  19. Сладко Кандииии,разкошно тирамису,никога не съм правила,но при вида на това ще се изкуша
    честити награди миличка и с радост ги приемам
    благодаря ти ,че ги сподели с мен
    прегръдки

    ОтговорИзтриване
  20. Отново се включвам да благодаря, напоследък тази дума не слиза от устата ми, но като не се сещам за друга?! :)

    ОтговорИзтриване