Страници

Хрупкавото пиле


Рецептата е по тази система, като този път не са само крилца, а цяло пиле. Подправките могат да се заменят с други:).


Продукти:
1 бр. охладено пиле
2 1/2 ч.ч. айрян (бутермилк)
сол
2-3 пресовани скилидки чесън
1 с. л. червен пипер
щипка лют червен пипер
1 с. л. захар

Пилето се нарязва по ставите, като фенера и шийката се запазват за бульон или супа:). Бялото месо се нарязва на флейки.
В купа се разбъркват останалите продукти и месото се маринова за 1-2 часа, а може и цяла нощ / покрийте го със стреч фолио/.
След като се маринова, се изважда, измива и подсушава.


Суха смес за паниране:
1 ч.ч. царевично брашно
1 ч.ч. бяло брашно
черен пипер
червен пипер
сух чесън
суха мащерка
кубче пилешки бульон
риган
сол
малка щипка сода за хляб - на върха на чаена лъжичка


Палачинкова смес за паниране:
*продуктите са относително количество, целта е да се получи смес като за палачинки. По желание може да добавите 2 яйца, вместо водата. Аз съм ги правила с яйце и без. Еднакво вкусни са:)))).

1 ч.ч. брашно
100 мл прясно мляко
150 мл вода




В една купа се разбърква царевичното брашно, бялото брашно, содата и подправките.

В друга купа се разбива брашното с прясното мляко и водата.

Порционните парчета пиле се потапят последователно първо в течната смес, след което в сухата и се пържат в загрята маслена баня ( касерола с повечко олио) от двете страни до зачервяване. Пържете на средна степен на котлона. Изваждат се да се отцедят върху хартия. При мен се изпържиха за около 15 минути.





4 коментара:

  1. Страхотно пиленце, Кате! Аз знаеш ти харесвам и предното хрупкаво, та ще пробвам скоро и тази ти рецепта :)
    Поздрави далечни и хубави събота и неделя!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудно е пиленцете, ама и само крилца да са, няма да ги върна да знаеш. Само, че Грац е мнооого далеч, жалко за което!

    Поздрави! ;)

    ОтговорИзтриване
  3. Вкусотия - чудесия! Идвам на гости, че нещо не ми е период на готвене. :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. Катенце,знаеш,че тази система у дома пожъна успех и бе правена няколко пъти,бях я забравила,добре ми напомни,благодаря ти,мила!Страхотно хрупкаво става пилешкото,много ни харесва!По-назад ми се усмихна приятелски едно разкошно малиново тирамису!Прегръдка от мен,Слънце!

    ОтговорИзтриване