Страници

Агнешко гюзлеме, от сайта на Звездев


Рецептата е на Янко Узунов, от сайта на Звездев. Благодарна съм за споделянето, тъй като наистина е много вкусно ястие и точно по тази причина записвам рецептата и в блога си. Не съм извършвала промени, освен, че гъбите ми са три вида и не съм използвала риган. Пърленката е по рецепта за тесто за пица от моя блог, но всеки може да използва тесто, по желание.






Продукти:
300 гр агнешко месо ребърца с месо
1/2 глава лук
1 морков
3 пресни печурки
3 пресни манатарки
3 пресни гъби пачи крак
2 стръка пресен зелен лук
1 скилидка чесън
25 г краве масло
олио
1 щипка джоджен
1 щипка черен пипер
2 ч.л. червен пипер
сол

1 сурова пърленка
1 люта чушка
20 г краве сирене
сушени мариновани в зехтин домати
зехтин
пресен лук и морков за декорация


Месото се нарязва на хапки, а ребърцата на малки парчета.
В тиган се загрява олиото и месото се запечатва от всички страни. Добавя се лукът, нарязан на полумесеци и моркова, на филийки. Готви се до омекване на зеленчуците, като се бърка от време на време.
Гъбите се нарязват на едри парчета и се изсипват в тигана. Добавя се маслото и всичко се готви, като се разбърква няколко пъти за около 10 минути. Пресният лук и чесъна се нарязват на дребно и се добавят при останалите продукти заедно с подправките и солта. Разбърква се и се готви няколко минути. На финал се добавя червеният пипер и като се разбърка се отстранява от котлона.
Ястието се разпределя в две гювечета. Отгоре се затваря с капаче от тестото. Хубаво се притиска. Пече се в предварително загрята на 180 градуса фурна за 30 минути. Ако по време на печенето пърленката започне да изгаря, може да се покрие с алуминиево фолио.
Гювечетата се изваждат, поръсват се с натрошеното сирене, филийки моркови, люто чушле, нарязан зелен лук, сушени домати, поливат се с малко зехтин и се връщат за още 5 минути да се запекат.




5 коментара:

  1. Кате, много ми допада това предложение, изглежда превъзходно, а и снимките са супер!
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Да съгласна съм и на мен много ми хареса!Ще ми се да мога ти си боцна малко...

    ОтговорИзтриване
  3. Леле, Кате, изглежда невероятно вкусно!

    ОтговорИзтриване
  4. ОООо, това е много вкусно! Искам и аз :)

    ОтговорИзтриване
  5. Кате,
    много богато и интересно ястие.Изненадващо и много интересно и вкусно.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване