Страници

Μοσχάρι στιφάδο / Телешко стифадо


Стифадо е традиционно гръцко ястие. Представлява вид яхния с малки лукчета, месо, и подправки. Разгледах много рецепти и се спрях на тази.
В гръцките се среща вариант с оцет или с червено вино; с пилешко, заешко и телешко месо, с октопод; с различни подправки: канела , бахар, индийско орехче, дафинови листа; с различни добавки като гъби, картофи и моркови.
В крайна сметка това е вид яхния и всеки я приготвя по свой вкус.
Сервира се с ориз или пържени картофи, може и просто така, без гарнитура. Не знам дали рецептата, която ще ви предложа е автентична, но определено ястието е много вкусно!



Като основен източник на рецептата посочвам: http://www.athinorama.gr, с малки промени от мен, също така от тук взех идеята за почистване на лукчетата.




Μοσχάρι στιφάδο
Продукти:
1/2 кг телешко месо/ аз използвах контра филе /
5 с.л. зехтин
1/2 кг малки глави лук
1 скилидка чесън
1 глава лук
3 с.л. доматено пюре или 200 гр домати, консерва
1 ч.ч. гореща вода
2 с.л. винен оцет или 1/2 ч.ч. червено вино

1 дафинов лист
1 малка пръчка канела
няколко зърна бахар
сол
черен пипер, смлян

Нарежете месото на едри кубчета. Посолете и подправете с черен пипер.
Загрейте в тиган зехтина и сложете месото.




Обърнете го да се запечата от всички страни и го оставете да се пържи до зачервяване.
Добавете нарязаните скилидка чесън и глава лук и запържете до прозрачност на лука.


Добавете доматеното пюре, водата, оцета или виното и поправките. Аз канелата я добавих към края, за да не даде много силен аромат.


Намалете котлона и варете за около 40 минути под капак, добавете лукчетата и варете отново под капак до готовност.




Сервирайте с пържени картофи или ориз.


* Лесно почистване на лукчетата:
Налейте в съд гореща вода и сложете лукчетата вътре.
Люспата омеква. Отрежете откъм корена и стиснете за да излезнат главичките.

8 коментара:

  1. Последната снимка е за гладни и невечеряли труженици!Направо да се настаняваме на масата!И идеята за лукчетата е подобна на моя начин за белене на чесън-накисвам в студена вода и беля за секунди!Няма лепене по пръстите.
    Лека вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :):):) Какви труженици, откъде ги измисли:):):) Е, за чесън не съм се сещала, но аз и за лукчетата сега го открих. Дето се вика Гърците са го измислили:). Но за чесъна, мерси, че все се бъхтя с тези скилидки:)

      Изтриване
  2. Много, много вкусно!
    Ще си го сготвя аз, не ме плаши беленето на лукчетата!

    Прегръдка за страхотното предложение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами в горещата вода бързо става, заслужава си! Фаворит яхния ми е дето се вика!:) Прегръдка и за теб!

      Изтриване
  3. Бонбон,
    идеята ми допада, но такива лукчета незнам откъде да намеря;)
    Май си на много гръцка вълна, а?;)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ох, Мъхче на вълната съм и не ми се слиза от там:):):). Лукчета не знам, но мисля да пробвам следващия път с консервирани, като, че ли в Кауфланд гледах. Че ми се ще и с пилешко да пробвам:).

      Изтриване
    2. На Женския пазар в София има всякакви размери лукчета (арпаджик), предполагам, че и по другите пазари.

      Изтриване
  4. Преди няколко дни ядох в една таверна гъби стифадо, бяха приготвени в гювече . Много ми харесаха, утре ще готвя.

    ОтговорИзтриване