Страници

Запеканка от Финокио с пиле


По този зеленчук ме запали Мария:). Интересно име, различен вид, точно провокативно като за мен, обичам новите и различни неща. Реших да го приготвя като запеканка с пиле. Сигурна бях, че пилето със сметана на фурна ще се получи, правила съм вече, така, че подложката от Финокио, едва ли би навредила на вкусът. За Пармезана, също от Мария знам, че много си подхожда. Бланширах Финокиото, както и Аспержите. И ето този вкусен експеримент. Продуктите са относителен грамаж - могат да бъдат променяни, също рецептата може да се обогати с още сирена. Мария, Наздраве!:)




Продукти:
1 корен Финокио
300 гр пилешко филе
3-4 с.л. настърган Пармезан / Грана Падано/
зехтин
250 гр заквасена сметана



Приготвяне:
Изрежете горната част на Финокиото / разклоненията/. Обелете външните листа.
Разрежете Финокиото на няколко части.
Изрежете и отстранете твърдата бяла част / кочан/.
Налейте вода в тенджера да заври и добавете около 1 с.л. сол, 1 ч.л. захар и 1 с.л. зехтин. Пуснете парчетата финокио във врящата вода и ги оставете да се варят на средна степен за 10 минути. Не трябва да се разваряват. Извадете ги и ги отцедете от водата.
Нарежете филето на филийки, посолете и поръсете с черен пипер.
В Тава със зехтин подредете парчетата Финокио.
Отгоре подредете пилешкото месо.
Разбийте сметаната с вилица и я изсипете върху филетата. Отгоре поръсете с Пармезан.
Поставете тавата в предварително загрята на 180 градуса фурна докато ястието се запече.





20 коментара:

  1. Кате, не съм пробвала финокио, Още му се чудя. Запеканката си поднесла страхотно и е с любимите ми продукти. Ще взема да се престраша с новата прибавка :)
    Кате, много хубав ден и поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
  2. Обичам аромата на финокио.
    Правила съм гратен и една много вкусна салата,
    която се хареса на всички!
    Чудесна е идеята ти,Кате!
    Хубава сряда :)

    ОтговорИзтриване
  3. Прелестна идея, Кате, и аз го "открих" финокиото през последната година и много ми допада. А твоята употреба е страхотна, с пожелания за хубава сряда!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесна е станала, Кате! Много апетитна!

    ОтговорИзтриване
  5. Все го гледам това финокио и не смея да посегна и да го сложа в количката при пазаруване. Вече имам идея от теб. Запенката изглежда много апетитно. Благодаря, Бонбон! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  6. Все още не съм опитвала финокио .Сигурна съм,че вкусът ще ми допадне.
    Запеканката се приготвя бързо и много ми хареса!
    Благодаря за споделената идея!
    Поздрави ,Кате!

    ОтговорИзтриване
  7. Кате, много вкусна интерпретация! И виж как даваш тласък - успешно ли е при теб, ето ни и нас решени да опитаме. :)
    Поздрави най-сърдечни!

    ОтговорИзтриване
  8. Ново,но щом ти е харесало това е добре.Непознат е и за мене този зеленчук.
    Приятен ден,Кате!

    ОтговорИзтриване
  9. Кате, само като видя красива снимка сред списъка от блогове, които следя и вече знам, че е твоя публикацията - рецептата е интересна, а представянето красиво и нежно. Не съм пробвала финоко все още, но рецептата ми допада и може скоро да я пробвам :) Пожелавам ти приятен снежен следобед.

    ОтговорИзтриване
  10. Това чудо даже не съм го виждала! Разрязано, прилича на лук. А какъв вкус има? Любопитно!
    Красив пръстен на салфетката си сложила, Кате, много ми харесва! :)
    Приятна вечер! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  11. Няма да коментирам ястието, ясно е от пръв поглед, че е вкусно. Снимките ти са страхотни, май ново фото имаш, Кате?! Прегръдка! :)

    ОтговорИзтриване
  12. Много вкусно предложение! Тук много се хапва финокио, аз главно на салато го ям. Но и твоя вариант изглежда интересно! Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  13. В нашия град не съм срещала финокио,нямам идея даже какъв вкус има,но изглежда апетитно!
    Ако ми се отдаде възможност ще го пробвам
    Прегръдки,Кате!

    ОтговорИзтриване
  14. Катенце, наздраве да ти е, щом си рекла! У дома финокиото е винаги на изчакване в хладилника, ползвам го много и за различни неща. В Италия всеки път се изненадвам от употребата му......Радвам се, че и ти си го открила. Гозбата ти е чудесна и сигурно много вкусна!
    Хубава зимна приказка из красивата Австрия!
    Прегръдка
    мария

    ОтговорИзтриване
  15. Първо ме очарова със снимките, Кате,
    а след това и с чудесното представяне на една хубава рецепта.
    Сърдечни поздрави, хубав и усмихнат снежен ден!

    ОтговорИзтриване
  16. Обичам резене,но рядко приготвям,Кате!Гозбичката ти,както и при Мария,ме очарова!Приятни почивни дни ти пожелавам,скъпа!

    ОтговорИзтриване
  17. абе, почудих се, що ще да е туй финокио, а то било грудка резене :)))
    и аз го ползвам често, особено за морски деликатеси

    ОтговорИзтриване
  18. ✿⊱°•.¸
    Nós temos o hábito de usar folhas de funcho para fazer chá e as semente para bolos e doces.
    Nem imaginava que as raízes também são temperos!...

    ❥ Bom fim de semana!
    Beijinhos.♩♫♬°º•.¸
    Brasil.°º✿

    ОтговорИзтриване
  19. Que elegante su mesa me gusta la raìz de hinojo aquì solo se usa para ensaladas ,genial idea Candy,abrazos.

    ОтговорИзтриване
  20. Кате, чудесни снимки и интересно предложение!
    Чинийките ти са много симпатични!
    Прегръдка и хубаво настроение през новата седмица!

    ОтговорИзтриване