Страници

Женени Сардини / Σαρδέλα παντρεμένη



Едва ли ви е минавало през ума като си купите сардини да ги ... ожените:), но пък както се казва: гърците са го измислили!)
Рецептата е от гръцката кухня. Особеното при нея е, че рибките се пекат заедно по две, като от там идва и името й. Среща се в различни варианти на приготвяне: на скара и във фурна. Аналогично се приготвят, като по желание, на тези във фурната, може да се добави плънка от задушени ситно нарязани зеленчуци.
Аз ги приготвих на скара, по класически начин със зехтин и подправки.





Женени сардини

Продукти:
сардини / сардинели
сол
черен пипер
сух риган
магданоз - къдрав и обикновен
няколко стръкчета пресен риган

за мариноване:
3-4 скилидки чесън, пресован
1/4 ч.ч. зехтин

за поднасяне:
зехтин
лимонов сок
нарязан магданоз


Почистете рибките от люспите, отстранете главите цепнете коремчетата чак до опашката. Почистете вътрешностите и с издърпване извадете костта.


Измийте ги добре и оставете да се подсушат.
Поръсете ги със сол и черен пипер и сух риган.
Полейте ги с по 1 ч.л. зехтин с чесън, поръсете със ситно нарязани зелени подправки и ги... оженете:) - слепете рибките две по две / с филето една към друга/.



Полейте ги със зехтин и чесън и ги оставете в хладилника да престоят около 1 час.



Загрейте грил тиган или скара и го намажете със зехтин. Изпечете рибките заедно от двете страни, за около 5 минути от всяка страна.
Полейте ги с чеснов зехтин и ситно нарязан магданоз и по желание лимонов сок.



14 коментара:

  1. Кате, невероятно предложение, а и така красиво поднесено. С прекрасното време навън и твоите снимки за миг си представих, че съм на плажа. Отивам да разгледам и пропуснатото от мен, а на теб хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Първа си дръпвам една рибка да ги опитам,Кате!Страхотно си ги оженила,много,много вкусни изглеждат!Добре,че утре ми е рибен ден,от сега нямам търпение,като плакна очи по твоите сардинки,подстрекателка си ти голяма! :))
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  3. Ех, че и вкусно, че и красиво, че и поетично... Прекрасна рецепта и предложение, Кате, и аз ще си взема едни влюбени сардинки. :)
    Прегръдки, Катенце!

    ОтговорИзтриване
  4. Много интересна рецепта, Кате! А рибките изглеждат страшно апетитно!
    Поздрави и честит вторник :)

    ОтговорИзтриване
  5. :))))Ами тук пожеланията"Да са живи и здрави младоженците!"и"Щастлив семеен живот!"биха звучали нелепо:))))),но пък са толкова апетитно изглеждащи..............
    Поздравления за чудесното предложение,Катенце!

    ОтговорИзтриване
  6. Разкошни са станали, Кате!

    ОтговорИзтриване
  7. Кате, много вкусни изглеждан сардините ти. Ако кажеш от къде да си купя такива още по- добре. Чувала съм досега за тази риба, но не съм виждала никъде, а какво останало да съм яла. Засега си взимам 4-5 броя от твойте, защото обожавам риба. Поздрави и прегръдки, вълшебнице!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, сардинели, сардини купувам от Кауфланд, има замразени. Прегръдки!

      Изтриване
    2. Много ти благодаря. Ще потърся. Прегръдки!

      Изтриване
  8. Аууу,че вкусно и как изглеждат само! Кате прекрасна рецепта, със сигурност ще я опитам :)
    Много обичам рибка, ама много, май огладнях :)

    ОтговорИзтриване
  9. Имам ги пълнени някъде из блога, ама не знаех историята за женитбата им :)...Чудни са и твоите рибета, Кате! И прекрасни снимки!
    Прегръдки, Бонбон!

    ОтговорИзтриване
  10. Кате, страхотна презентация! И много интересна рецепта! Усмихна ме!
    Усмивки и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  11. Явно женитбата е актуална във всяко отношение :)
    Много интересна рецепта и определено забавно поднесена:) Беше ми весело да я чета, а тези дни със сигурност ще ми е вкусно и да я опитам!
    Поздрави, Кате!

    ОтговорИзтриване
  12. Мъркам и мяукам, като гладно коте, Кате! Смили се и ми "метни" поне едно рибе, мила! Страхотна рецепта, презентация и снимки! Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване