Страници

Гулаш с лилави картофи


Гулашът е ястие, популярно в Унгария, Австрия, Полша, Чехия, Германия. Съществуват разновидности като Гулаш супа, Гулаш само с месо и сос и с добавени картофи. В блога съм споделяла рецепта за "Виенски гулаш". Днешната рецепта е за Гулаш с картофи.





Продукти:
  • 600 гр телешко месо
  • 1/2 кг лук
  • 3 скилидки чесън
  • 50 мл олио
  • 1 с.л. червен пипер
  • 1 ч.л. лют червен пипер
  • 3 с.л. доматено пюре
  • сол
  • 2 с.л. смес от нарязани на ситно лимонови кори, риган, кимион и черен пипер
  • 1 л бульон
  • 3-4 бр средни картофи(лилави)

Приготвяне:
Месото се нарязва на кубчета и се поставя в дълбок тиган със загрято олио.
Запържва се на среден огън докато остане на мазнина.
Изважда се и в същият тиган се изсипва лука, ако е необходимо се добавя още малко олио.
Лукът се оставя хубаво да омекне на бавен огън, около 15 минути.
Месото се връща в тигана, добавят се червеният и лютият пипер и се разбърква.
Добавят се доматеното пюре, ситно нарязаният чесън, подправките и бульона и ястието се оставя да се вари под капак за около 2 часа.
Картофите се белят и нарязват на дребни кубчета. Добавят се към гулаша и се всичко се готви до готовност.


5 коментара:

  1. Не съм ала такива картофи , Кате, но определено изглежда вкусно при теб! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Много вкусно изглежда, Кате!
    За съжаление няма да мога да намеря такива картофи при нас, но бих опитала и с други :)

    ОтговорИзтриване
  3. Кате,
    все още не съм ползвала лилави картофи.Само веднъж доколкото си спомням в Билла ги бях видяла.Дано отново ги заредят, за да ги изпробвам този път.Надявам се ,че ястието е много вкусно с тяхното участие.Прекрасно есенно предложение.
    Поздрави и лек ден !

    ОтговорИзтриване
  4. Аз също съм от хората ,които не са ,но с удоволствие биха опитали лилав картоФФФФФ :) !снимките и предложената гозба са прелестни,Кате!

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесно преложение и презентация! То-о-о-лкова апетитно изглежда! В България лилави картофи се намират в Метро и веднъж правих крем-супа,която стана много вкусна и ... лилава:), но не се бях сещала да ги ползвам за "манджичка" като гулаша, напр. Поздрави!

    ОтговорИзтриване